Polish

Logowanie 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaa

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 27 gości oraz 0 użytkowników.

Kategoria: Edytowanie Mugena  

Kategoria zawiera artykuły związane z edytowaniem Mugena, czyli głębszą ingerencją w pliki. Opisują ogólną budowę kodu, znaki specjalne, rodzaje używanej grafiki, opis budowy animacji, opis różnych elementów wyświetlanych w Mugenie, itd.

 

wstep do kodu 01

W tym artykule poznasz wstępne informacje o tym co możesz spotkać przeglądając lub tworząc kod do Mugena.

Spis treści:

 

rozdzielczosc skala 01rozdzielczosc skala 02

Rozdzielczość postaci, areny, ogólnie wszystkich spritów i dodatków do Mugena to jedno, a rozdzielczość Mugena to drugie. W tym artykule poznasz podstawy na ten temat, dowiesz się co to jest Low-Res, Hi-Res, LocalCoord, itd.

Spis treści:

 

edytowanie grafika 007

Jeżeli jesteś początkujący z pewnością zastanawia Cię jaka grafika i w jakiej formie może być użyta w Mugenie. W tym artykule się o tym dowiesz.

Spis treści:

 

edytowanie animacje 001

W tym artykule dowiesz się jak zbudowane są animacje, jakich efektów można w nich użyć oraz co to są obszary kolizyjne.

Spis treści:

 

obiekty graficzne 00

Określenie "obiekty graficzne" może trochę mylić, chodzi tu o to co w motywie (screenpacku), na arenie i w różnych dodatkach jak np. intro do Mugena, może się pojawić.

Spis treści:

 

wstep do mugena 007

Mugen używa dźwięków zapisanych w osobnej bibliotece, czyli pliku SND, oraz muzyki w standardowych formatach takich jak MP3, OGG, MIDI, itp. W tym artykule opisane są podstawy na ten temat.

 

jezyk 0

Mugen standardowo został napisany jako program w języku angielskim. Od wersji Mugena 1.0 wprowadzono obsługę zmiany języka. W tym artykule poznasz podstawy na ten temat.

Spis treści:

 

czcionki 07

W tym artykule poznasz podstawowe informacje na temat czcionek w Mugenie. Mugen używa czcionek FNT v1 i FNT v2, z czego FNT v1 to czcionka zbudowana z pojedynczego 8 bitowego sprita, FNT v2 to czcionka zbudowana z dwóch plików, używa pliku DEF z opisem czcionki i pliku czcionki (TTF lub TTC) lub pliku SFF v2.